İdeaLStudio Çevrimiçi İçerik Geliştirme Editörü

Egitim Dökümanları

fatihicerik
İdeaLStudio e-öğrenme içeriklerinin hızlı, kolay ve yüksek kalitede hazırlanmasına imkan veren Web tabanlı bir içerik oluşturma aracıdır. İdeaLStudio’yu kullanmak için temel bilgisayar becerilerine sahip olmak yeterlidir. İdealStudio ile hiçbir programlama ve Flash bilgisine ihtiyaç duyulmadan dakikalar içerisinde zengin medya özelliklerinden yararlanılarak, animatif, interaktif ve sesli eğitimler hazırlamak mümkündür.

Web Tabanlı
İdeaLStudio, Bulut Bilişim mimarisiyle çalışan bir sistemdir. Bu sistem ile kullanıcılara Web ortamında çalışma, çalışmalarını paylaşma ve sınırsız depolama imkanı sunulmaktadır. Yapılan bütün işlemler online ortamda oluşturulur ve her eğitim içeriği online ortama kaydedilir. İnternet bağlantısı olan herhangi bir bilgisayarla sisteme erişmek mümkün olduğu için kullanıcılar mekandan ve zamandan bağımsız çalışma şansına sahip olurlar. Ayrıca yapılan işlemler belirli bir dizine kopyalanır ve yedeklenir. Bu sayede veri kaybı yaşanmaz. Bu sistemde gizlilik ve güvenlik en yüksek seviyededir.

Ekip Çalışması İmkânı
İdeaLStudio, aynı zamanda kullanıcılara ekip çalışması ortamı sunmaktadır. Ekip lideri hazırlanacak bir eğitimi, birden çok kişi arasında paylaştırabilir. Konu konu paylaştırabileceği eğitimi, hazırlanma sürecinde izleyebilir ve sahnelere yorum yazarak ekip üyelerine geribildirimde bulunabilir. Ekip üyelerinin bu şekilde aynı geliştirme ortamı üzerinde çalışıyor olması verimlilik artışı, zaman ve kaynak tasarrufu sağlar.

Kolay Kullanım, Zengin Format
Kullanıcı dostu arayüzü sayesinde resim, arka plan, Flash animasyon, ses, metin, video gibi medya öğeleri, sistem kütüphanesine kolayca yüklenebilmekte ve her öğe farklı eğitimlerde tekrar tekrar kullanılabilmektedir. Sistemdeki her medya öğesi etiketlenmekte ve arama özelliği sayesinde kolayca bulunabilmektedir. Ayrıca bu etiketleme özelliği her öğenin anında güncellenmesine olanak sağlamaktadır. Görsel etkiyi arttırmak için sisteme dışarıdan video ve Flash animasyon yüklenebileceği gibi sistemdeki öğelerle de animasyonlar oluşturulup zengin medya içerikleri elde edilmektedir. Ayrıca mp3 formatında ses yüklemenin yanı sıra, ses kayıt aracı sayesinde de sisteme ses kaydetmek mümkündür. Eğitimleri daha çekici hale getirmek için de kütüphanede yer alan efektlerden yararlanılabilir.

Etkileşimli Eğitimler
İdeaLStudio ile etkileşimli eğitimler hazırlanabildiği için kullanıcılara aktif öğrenme ortamı sağlanır. Böylece uygulamalı öğrenme deneyimi sunularak kullanıcıların eğitimdeki rolü, pasif izleyiciden aktif öğrenen konumuna geçmektedir.

SAAS (İdeaLPMS) ve SCORM

İdeaLStudio ile eğitim çıktıları tek bir tıklamayla İdeaLMS’de yayımlanabilmekte veya SCORM standartlarına uygun bir paket olarak bilgisayara indirilebilmektedir. SCORM standardına uygun olarak indirilen bu paketler, herhangi bir Eğitim Yönetim Sistemi’ne (LMS) yüklenebilir ve eğitimler yayımlanabilir. SAAS (Software As A Service) olarak İdeaLMS’ten yararlanılabilir. SAAS ile hazırlanan eğitimler LMS yatırımı yapmaya gerek kalmadan kullanıcılara açılabilmektedir. Her eğitim için eğitimi alacak kişi sayısı kadar LMS hesabı istenilen sürelerde kiralanabilmektedir.

Mobil, Tablet ve Sesli e-Kitap

İdealStudio ile etkileşimli eğitimler hazırlamanın yanı sıra, sesli e-kitap üretmek de mümkündür. İdealStudio’nun iOS 5 (iPhone, iPad) ve Android işletim sistemlerini destekleyen alt yapısı, üretilen eğitimlerin ve sesli e-kitapların mobil ve tablet gibi ortamlarda da izlenmesine olanak sağlamaktadır.

Tanıtım Videoları

İçerik üretimine göz atalım…

İdealStudio e-öğrenme içeriklerinin hızlı, kolay ve kaliteli bir şekilde geliştirilmesine imkan veren web tabanlı bir içerik üretim sistemidir. İdealStudio ile hiçbir programlama ve Flash bilgisine ihtiyaç duyulmadan dakikalar içerisinde zengin medya etkileşimleri oluşturmak ve sistemde yer alan eğitim sahnelerine içerik ekleyerek hızlı bir şekilde eğitim hazırlamak mümkündür.

  

Tasarım ekranını tanıyalım…

• İdeaLStudio Tasarım Ekranı, eğitim ekranlarının oluşturulduğu ana ekrandır.

• İdeaLCMS’de eğitim oluşturulduktan sonra ‘Düzenle’ düğmesine tıklanınca karşımıza bu ekran gelir ve bu ekran eğitim sahnelerini oluştururken ihtiyaç duyulacak tüm öğeleri barındırır.

• Ekranın sol tarafında hazırlanan eğitimin konularının listelendiği içerik ağacı yer alır.

• İçerik ağacının üstünde ‘Araç Çubuğunu Göster’ düğmesi bulunur. Bu düğmeye tıklanınca konu ağacı gider ve bu düğme “Konu Listesini Göster” düğmesine dönüşür.

• İçerik ağacının bulunduğu alanda eğitim sahnelerini hazırlamada yararlanacağımız nesneler ve fonksiyonlar menüsü görüntülenir.

• Bu menüler eğitim sahnelerini tasarlamak için gerekli olan öğeleri barındırır.

• Fonksiyon menüleri eğitim sahnelerini tasarlamak için gerekli olan öğeleri barındırır.

• “Konu Listesini Göster” ve ‘Araç Çubuğunu Göster’ düğmeleri ile eğitimin içerik ağacı ve fonksiyon menüleri arasında geçiş yapılır.

• İdeaLStudio ekranında ayrıca Kontrol Düğmeleri, Çalışma Alanı, Özellikler Paneli ve Sahne Paneli de yer almaktadır.

• Kontrol Düğmeleri, uygulamada yapılan işlemlerin kaydedilmesini, ön izleme yapılmasını ve ekran görüntüsünün alınmasını sağlayan düğmelerdir.

• Çalışma Alanı, eğitim sahnelerinde bulunan öğelerin düzenlendiği alandır.

• Sahne Paneli, eğitimde bulunan sahnelerin görüntülendiği bölümdür.

• Özellikler Paneli ise sahne ve nesnelerle ilgili özelliklerin listelendiği ve gerekli düzenlemelerin yapıldığı bölümdür.

  

Kısaca eğitim oluşturma…

• İdeaLStudio ile eğitim hazırlamak için önce eğitimlerin depolandığı İdeaLCMS sayfasında eğitim bilgilerini oluşturmak gerekir.

• Bunun için ‘Eğitim Oluştur’ düğmesine tıklamak yeterlidir.

• Ekrana eğitim başlığının ve açıklamasının girilmesine imkan veren bir pencere gelir.

• Bu penceredeki alanlar doldurularak ‘Kaydet’ düğmesine tıklanır.

• Böylece eğitimin genel bilgileri oluşturulur. Artık eğitim içeriğini hazırlama aşamasına da gelinmiştir. Eğitimin içeriğini hazırlamak ya da düzenlemek için ‘Düzenle’ düğmesine tıklayarak İdeaLStudio’ya girmek gerekecektir.

• ‘Ön izleme’ düğmesi ile de hazırlanan sahneler ya da eğitim izlenir.

• Eğitimi hazırlama tamamlandıktan sonra ‘Yayınla’ düğmesi ile eğitim yayınlanır, yani hazırlanan eğitim Web, LMS ya da mobil araçlar üzerinden dünyaya açılmış olur.

• Eğitim ‘Sil’ düğmesi ile de tamamen kaldırılabilir. Bu yüzden bu düğmeyi kullanırken dikkatli olmak gerekir.

  

Medya klasörü oluşturalım…

• Hazırlanacak eğitimin resim, ses, Flash animasyon, video gibi öğelerini sisteme yüklemek için öncelikle bu öğeleri barındıracak bir klasör oluşturulur.

• Klasör oluşturmak için ‘Ekran Nesneleri’ veya ‘Ses’ bölümünde bulunan ‘Klasör Yarat’ düğmesine tıklanır.

• Bu düğmeye tıklandığı zaman açılan pencereye klasör ismi girilir ve ‘Tamam’ düğmesine tıklanır. Böylece klasör sistemde oluşturulmuştur.

• ‘Ekran Nesneleri’ bölümünde oluşturulan klasör aynı zamanda ‘Ses’ bölümünde; ‘Ses’ bölümünde oluşturulan klasör ise ‘Ekran Nesneleri’ bölümünde görünür. Bu nedenle aynı klasöre eğitimin hem görsel ve hem de işitsel öğelerini yüklemek mümkündür.

• ‘Ekran Nesneleri’ bölümünde ilgili eğitimin sadece görsel nesneleri, ‘Ses’ bölümünde ise sadece işitsel nesneleri listelenmektedir.

  

Klasörlere nesne yükleyelim…

• Eğitimde kullanılacak resim, Flash animasyon, video gibi görsel öğeler ‘Ekran Nesneleri” bölümünde bulunan ‘Nesne Yükle’ düğmesi ile sisteme yüklenir.

• Bu düğmeye tıklanmadan önce nesnenin yükleneceği klasör seçilir ve bu klasöre çift tıklanarak klasörün içine girilir.

• Daha sonra ‘Nesne Yükle’ düğmesine tıklanır ve ekrana nesne seçimi yapılmasına imkan veren bir pencere gelir.

• Nesnenin bulunduğu dizin açılır ve istenilen nesne seçilerek ‘Aç ‘ düğmesine tıklanır.

• Böylece nesne sisteme yüklenmiştir.

• Nesne havuzunda bulunan nesneye çift tıklanarak da nesne sahneye eklenir.

• Sahnede bulunan ve seçili olan öğe, yeniden boyutlandırılabilir; konumlandırılabilir veya açısı değiştirilebilir.

  

Klasörlerde nesne arama…

• ‘Ekran Nesneleri’ bölümünde bulunan ‘Nesne Havuzu’, sisteme yüklenen nesnelerin ve oluşturulan klasörlerin listelendiği alandır.

• Bu havuzda bulunan nesneler ‘Ara’ fonksiyonu ile kolayca bulunabilir.

• Bunun için aranılacak nesnenin ismi ‘Ara’ metin kutusuna yazılır.

• Metin kutusuna girilen ilk karakterden itibaren nesneler filtrelenir ve bu şekilde aranılan nesne kolayca bulunur.

• Nesne havuzunda bulunan nesneye çift tıklanarak da nesne sahneye eklenir.

  

Nesneleri boyutlandıralım, açı verelim…

• Sahnede bulunan ve seçili olan bir nesnenin özellikleri ekranın sağında bulunan ‘Özelllikler Paneli’ndeki ‘Nesne Özellikleri’ alanında belirtilmiştir.

• Seçili bir nesnenin boyutu bu alanda bulunan ‘Genişlik’ ve ‘Yükseklik’ değerlerinin değiştirilmesi ile ayarlanabilir.

• Ayrıca nesne seçili iken köşesinde beliren boyutlandırma işaretinden fare ile çekilmek suretiyle de boyutlandırılabilir.

• Nesnenin sahnedeki konumu ise ‘x’ ve ‘y’ alanlarında belirtilmiştir.

• Nesne bu alandaki değerlerin değiştirilmesiyle yeniden konumlandırılır.

• Ayrıca fare ile sürüklenerek de yeniden konumlandırılabilir.

• Nesnenin açısı ise ‘Açı’ değerinin değiştirilmesi ile yeniden ayarlanır.

• Ayrıca nesnenin köşesinde beliren açı işaretçisi ile de açısı yeniden ayarlanabilir.

  

Nesne silmek isterseniz…

• Eğitim sahnesinde bulunan görsel bir nesneyi silmek için, nesneyi seçip ‘Nesne Özellikleri’ bölümündeki ‘Sil’ düğmesine tıklamak yeterlidir.

• Nesneyi sahneden silmenin bir diğer yolu da nesneyi seçip klavyeden ‘Delete’ tuşuna basmaktır.

• Eğer nesne, nesne havuzundan silinmek isteniyorsa seçildikten sonra ‘Nesne Sil’ düğmesine tıklanır.

• Bu nesneyi silmek için ekrana gelen soru onaylanarak silme işlemi gerçekleştirilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.